Dag 61 – Thanksgiving break

Standard

Hej alla fina!

Jag vet att jag inte har skrivit på hur länge som helst, men jag har börjat översätta min roman ”Och hon sprang” till engelska, vilket tar typ all tid som inte är använd i skolan, till att plugga eller till mina andra aktiviteter. Det är supersvårt att översätta så att det blir bra, men igår nådde jag iaf 50%-sträcket, vilket är en prestation i sig!

Hur som helst, idag hade vi en ”hälsomässa” på skolan, vilket innebar dels föreläsningar, dels förvirring. En helt vanlig specialdag på SMHS, med andra ord :) Min skola är inte världens bäst organiserade, så det är tur att vi inte har så många elever, och att vi har ett fungerande högtalarsystem. Ms. Tebay, rektorn, har vissa fraser som hon upprepar ganska ofta, som till exempel ”Today is a very special day, so behave like the young ladies and gentlemen I know that you are.” vilket hon säger i princip varje gång det inte är vanliga lektioner på schemat. Själva hälsomässan var inte så speciell tycker jag, det kom folk till skolan och föreläste om olika ämnen. Jag hade valt föreläsningar om depression, stresshantering, hälsosamma relationer och självmordsförebyggande metoder. Alla var intressanta, men den enda jag faktiskt lärde mig något av var den sistnämnda.

Nu har jag lov i en vecka, vilket är superskönt! Gissa hur jag firade när jag kom hem från skolan? Jo, du hade nog rätt, jag sov. I fyra timmar. Vilket var både hur skönt och dumt som helst, eftersom jag antagligen inte kommer att kunna somna ikväll. Men det är ju lugnt, jag har ju lov :))

Imorgon ska vi fira Addie som nyss fyllde sex år. Eller vi och vi, jag och Jon iaf. Kendra har basketmatch långt borta i tjottahejti och Cris ska jobba, men ändå :)

Hoppas att ni har det bra därhemma!

Puss och kram,
Stina :D

Ett svar »

  1. Skönt att höra att du fortfarande mår bra där borta!!! Började tro att du hade glömt bort att vi här hemma kanske vill veta hur du har det! ;) Det låter skönt med lov, här rullar allt på som vanligt. Inte långt kvar till jul iof. :) Det känns att du har varit borta rätt länge nu. Saknar dig. <3 Kram

Har du en fråga? Eller vill du önska mig lycka till? Eller har du något annat på hjärtat? Skriv det här!